dudu

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى dudu يرحب بكل عضو فيه

الحب اعمى

du3du3

المساهمات : 24

الحب اعمى Empty الحب اعمى

مُساهمة  du3du3 الخميس أبريل 08, 2010 6:04 am

بيتهيقلي ان اللي بيحب فعلا عمره ما بيشوف عيوب حبيبه
    بس الغريب ان الحب دا بيكون قليل اوي ما بيعيش لانه ...مش عايز اقول علية اعمي بس هاسمية احساس صافي
    من غير تفكير وبيكون العقل شبه ملغي لحد نقطة معينه لكن الشخص اللي تبقي عارف عيوبه وشايفها كويس وعارف تتعامل معاها وماهياش عيوب قاتله او جزرية بالنسبة ليك وحاسس بمشاعر تجاهه في نفس الوقت بيتهيقلي هو دا الحب اللي ممكن يستمر لان فعلا مش كل واحد بيعرف يتغير واذا كنت انا مش قادر اتغير علشان اللى بحبة ما ينفعش اطلب منه يتغير علشاني
    عاوز اقول كمان ان اللى معنى ان حد بيحب حد حقيقى وان يكون الحب دا صح
    انة فعلا يبقى شايف عيوبة ومميزاتة ويبقى متقبل العيوب دى ومش طالب من الطرف التانى انة يغيرها بالعكس دة المفروض انة يبقى عارف يتعامل مع العيوب دى بس ممكن منقلش ان اللى فى عيوب يتغير لكن نقول انة يحاول يرضى اللى ادامة من غير ما يجى على نفسة وانة يحس انة تحت ضغط على طول وانا ضد فكرة ان اللى فيه طبع مابيتغيرش لأ بيتغير الطباع دي كانت في الأصل افكار وبعد كدا اتطورت لعادات وبعد كدا بقت طباع عمر بن الخطاب مثلا لما ضرب اخته ونزلت دم كان طبعة ايه ولما أسلم بقا طبعه ايه اللى عاوز يتغير بيتغير (لا يغير الله ما بقوم حتى يغيرو ما بانفسهم)

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مايو 16, 2024 8:00 pm